Introducere în marca L-Twoo de Schimbătoare de Viteză pentru Biciclete din China

Introducere în marca L-Twoo de Schimbătoare de Viteză pentru Biciclete din China

Introducere în marca L-Twoo de Schimbătoare de Viteză pentru Biciclete din China

 

Marcile principale de schimbătoare de viteză pentru biciclete cu o cotă mare de piață includ trei mari: "Shimano" japonez, "Sram" american și "Campagnolo" italian. În prezent, în contextul creșterii prețurilor și a scarcității lor, fie că achiziționați biciclete complete, le asamblați sau le faceți upgrade, toate necesită un cost monetar corespunzător. În acest mediu în care produse unice sunt disponibile, ar putea fi demn de încercat seturile de schimbătoare chinezești. În ultimii ani, dezvoltarea seturilor de schimbătoare din China a fost rapidă, iar avansurile în tehnologiile de cercetare și producție le-au transformat din "înlocuitori" ieftini și de calitate scăzută în produse competitive. După ce au întâmpinat provocări pe piață, un număr tot mai mare de producători de biciclete au început să le utilizeze.

Începând de acum, să discutăm despre seturile de schimbătoare chinezești, examinându-le aspectul, utilizabilitatea, modul de alegere și oferind sfaturi informative pentru selecție. Acest lucru va permite cicliștilor să înțeleagă pe deplin aceste produse.

Introducere în LTWOO, Una dintre Primele Companii din China care Dezvoltă Seturi de Schimbătoare de Viteză

LTWOO, situată în Zhuhai, provincia Guangdong, este una dintre primele companii din China care dezvoltă seturi de schimbătoare de viteză. Fondată în 2013, LTWOO, la fel ca și alte companii interne de schimbătoare de viteză pentru biciclete, a fost înființată de Liu Chunsheng, care avea experiență de lucru la SRAM. După ce și-a început propria afacere, LTWOO s-a concentrat pe cercetarea și producția de kituri pentru biciclete de nivel sportiv/civil și a obținut treptat comenzi OE de la mai multe mărci de biciclete din China, devenind cunoscută în rândul unui public mai larg de cicliști. Pe lângă kiturile pentru biciclete de munte cu o cotă de piață semnificativă, LTWOO a lansat și kituri pentru biciclete de șosea dezvoltate independent, care au fost scoase la vânzare. Au prezentat chiar și produse prototip pentru schimbarea electronică a treptelor aflate în dezvoltare.

Ciclism de Munte

Ciclism de Șosea

 

Biciclete Pliabile

 

Combinația catalogului de produse LTWOO pentru acest an cu ghidurile de configurare ale unor producători de biciclete complete, acest articol va categorisi diferitele produse de kituri LTWOO în funcție de tipurile de biciclete aplicabile și le va explica cititorilor.

Secțiunea pentru Biciclete de Munte

 

 

LTWOO a început cu kituri pentru biciclete de munte, iar kiturile lor de schimbătoare de viteză pentru biciclete de munte sunt denumite "Serie A". Seria A se bucură de o cotă relativ mare de piață în piața bicicletelor de munte. Adaptabilitatea producătorilor interni este extraordinară. În ciuda prevalenței casetelor de 12 trepte printre producătorii importanți, LTWOO a introdus un kit pentru biciclete de munte cu o singură lanțetă de 13 trepte, optimizând spațiul casetei mari, care este compatibil cu butucurile de casete comune fără a necesita schimbări suplimentare. În funcție de raporturile diferite ale treptelor, produsele de vârf pentru bicicletele de munte sunt A13/A12/A11. Aceste produse folosesc materiale de cea mai înaltă calitate și cea mai precisă prelucrare a componentelor din toate kiturile interne, comparabile chiar cu finisajele de nivel de curse, expunând un stil șmecher și atrăgător.

Kiturile A13/A12/A11 au aceeași structură și aceleași materiale pentru schimbătoarele de viteză din spate, chiar și greutățile sunt identice. De remarcat, caracteristica deosebită a acestor schimbătoare de viteză din spate este utilizarea unei plăci exterioare din fibră de carbon combinată cu roți jockey supra-dimensionate echipate cu rulmenți etanși impermeabili, oferind atât o atracție vizuală, cât și practică.

Boltul superior de montare al schimbătorului de viteză din spate (cel care se conectează la cadru) este făcut din aliaj de aluminiu și este anodizat în aceeași culoare cu restul schimbătorului de viteză. Diverse părți ale schimbătorului de viteză sunt și ele goale pentru a reduce greutatea.

 

Bratul principal este prelungit pentru a susține o casetă mare de 52T, iar designul excentric al ghidajului superior este deplasat.

 

Comparativ cu designul SRAM, LTWOO a redus înălțimea schimbătorului de viteză din spate cu 8 mm, evitând efectiv coliziunile cu suportul schimbătorului de viteză și prevenind deteriorarea acestuia.

O analiză mai detaliată a schimbătorului de viteză din spate LTWOO dezvăluie influența designului SRAM. Structura și rutarea cablurilor a corpului principal sunt influențate de modelele mai vechi fără ambreiaj ale SRAM din anii anteriori. Cu toate acestea, LTWOO a introdus inovații și îmbunătățiri. Schimbătoarele de viteză din spate A13/A12/A11 din fibră de carbon sunt compatibile cu casete de până la 52T, realizate prin optimizarea lungimii și unghiului brațului principal și a designului excentric al rolei jockey superioare. Schimbătorul de viteză din spate optimizat funcționează excepțional și previne problema obișnuită a modificărilor suportului schimbătorului de viteză cauzate de cassetele de dimensiuni extreme.

Este evidentă și influența designului SRAM asupra tensiunii ridicate a schimbătorului de viteză LTWOO. Kiturile A13/A12/A11 utilizează arcuri cu tensiune mai mare decât înainte, care pot fi destul de rigide și greu de manevrat manual. Acest lucru se datorează lipsei unui mecanism de ambreiaj, necesitând creșterea tensiunii arcului pentru a compensa. Rezultă o experiență de schimbare rapidă și receptivă, atât în sus, cât și în jos pe casetă. Structura "umbrei" a schimbătorului de viteză din spate este, de asemenea, optimizată. Deși această structură a fost inițial văzută în produsele SRAM în era treptelor de 9 viteze, LTWOO a adus îmbunătățiri, făcând efectul "umbrei" al schimbătorului de viteză mai pronunțat. După instalare, este chiar mai discret și mai sigur decât modelele mai noi ale SRAM.

 

Cât despre manete, nu există prea multe diferențe; de fapt, întreaga serie LTWOO împarte același design. Singura variație provine de la rapoartele diferite ale treptelor, ducând la diferite rampe de schimbare. În timp ce designul extern al acestor manete seamănă cu cel fără fereastră al SRAM, LTWOO a condus și cercetări independente și optimizări. Problema anterioară a jocului excesiv în schimbările de trepte ale manetelor mai mari SRAM a fost depășită, iar designul capacului de praf al slotului pentru cabluri este mai compact. Manetele LTWOO ies în evidență pentru senzația lor precisă și clară, cu schimbări de trepte rapide și distincte, aliniindu-se bine cu abordarea americană a stilului SRAM.

 

 

Coborând un nivel, există seria AX, care împarte o structură de bază cu seria de vârf. Cu excepția unei scheme de culori mai discrete, principala diferență este că placa de fibră de carbon este înlocuită cu una de metal. Cu toate acestea, există încă opțiuni pentru rapoarte de 13/12/11 trepte. În plus față de kiturile cu o singură lanțetă care susțin, de asemenea, o casetă mare de 52T, există acum opțiuni pentru configurații cu două lanțete sau trei lanțete. Cu toate că există și un schimbător de viteză frontal alternativ, schimbătorul de viteză din spate cu mai multe lanțete corespunzător este o versiune cu o formă diferită a cușcăi, care susține doar casseturi de până la 42/46T.

 

Între utilizatorii setului de vârf L-Twoo, nu au fost întâlnite multe probleme. Feedback-ul primit a fost în general pozitiv. Cu toate acestea, abordarea L-Twoo de a utiliza doar un arc mare pentru a menține tensiunea pe brațul schimbătorului de viteză pentru a stabiliza lanțul este într-un fel depășită. Până la urmă, sistemele de amortizare a schimbătorului de viteză din spate devin mai mature, cu Shimano integrând chiar amortizarea brațului schimbătorului de viteză în cele mai noi modele DEORE de 11/12 trepte. Fiabilitatea și durabilitatea sistemului cu arc mare nu sunt la fel de bune ca cele ale sistemelor de amortizare. Cu toate acestea, poziționarea produselor L-Twoo vizează produse de înaltă calitate care concurează cu ofertele de nivel intermediar ale marilor producători la același preț. Clienții lor țintă nu au probabil de gând să utilizeze produsele lor în scenarii extreme precum cursele pe trasee în pantă, iar ciclismul regulat în afara drumurilor nu va determina uzura acelui arc mare.

 

 

De la A9 la A7, L-Twoo poziționează această serie ca fiind de piață de masă, găsită adesea ca echipament original pe vehiculele OEM, unele dintre ele având chiar logo-ul mărcii vehiculului. Pe măsură ce treci de la numere mai mari la cele mai mici, producătorii reduc precis specificațiile, scad rapoartele treptelor și folosesc materiale de calitate inferioară. De exemplu, pot trece de la metal la materiale plastice de inginerie, pot utiliza bucși metalice în loc de rulmenți în scripete, pot înlocui șuruburile mari cu cele din oțel sau fontă. Cu toate acestea, performanța generală rămâne relativ constantă, cu un preț mai accesibil.

În ceea ce privește schimbătoarele de viteză frontale, L-Twoo oferă doar două modele: pivot superior și pivot inferior, cu o specificație de prindere. De obicei, acestea sunt văzute doar pe vehicule complete, indiferent de nivelul setului. În toate nivelurile de seturi, schimbătoarele de viteză frontale sunt identice, diferind doar în finisajul vopselei.

Deoarece pe piață există atât versiuni vechi, cât și noi ale schimbătoarelor de viteză din spate, împreună cu diferite culori și versiuni OEM, există puține diferențe în experiența utilizatorului. Când faceți o achiziție, acordați atenție lungimii brațului principal sub șurubul mare, deoarece acesta indică suportul pentru casetele de dimensiuni mai mari de 42T. În plus, alegeți între versiunile cu gai mediu și cu gai lung în funcție de cerințele dvs. de capacitate a dinților.

 

Mai mult, produsele din seria A, A5, A3 și A2, concepute pentru 9 trepte sau mai puține, sunt considerate produse de nivel de intrare, văzute adesea pe bicicletele de marcă mai accesibile. Pentru a lărgi adaptabilitatea și opțiunile, L-Twoo a proiectat două raporturi de tragere a cablului în cadrul acestei game de produse: unul pentru compatibilitate cu raportul 2:1 al lui Shimano și unul pentru raportul 1:1 al lui SRAM. Dacă intenționați să achiziționați din această serie, asigurați-vă că întrebați despre raportul de tragere a cablului, deoarece unele versiuni pot avea acest lucru tipărit pe brațul schimbătorului de viteză.

 

                                                     Model Vechi                                        Model Nou

Pentru diferitele designuri de raporturi de tragere a cablului, L-Twoo a modificat în principal punctul de intrare a cablului pe componenta brațului superior, cu toate celelalte structuri rămânând neschimbate, permițând producția componentelor interschimbabile. Această serie oferă o gamă largă de compatibilitate și, ca atare, include opțiuni pentru scripete scurte, medii și lungi, făcând ca schimbătoarele de viteză cu scripete scurt să fie potrivite pentru multe modele de biciclete cu roți mici. Cu toate acestea, este important să se observe că există atât versiuni vechi, cât și noi ale schimbătoarelor de viteză din spate. Versiunea veche seamănă vizual cu A7, moștenind aspectul său de la SRAM, cu mai multe componente metalice și o mai bună măiestrie, în timp ce versiunea nouă optimizează mecanismul de rutare a cablurilor, simplifică șuruburile de fixare, menține un aspect mai curat, are o greutate mai mică, dar include mai multe componente din plastic. În plus, schimbătoarele de viteză mai ieftine vin acum cu o versiune cu fereastră și au o operație cu două degete similară cu cea a schimbătoarelor mai ieftine Shimano, ceea ce le face prietenoase pentru cicliștii de nivel începător, deși versiunea cu fereastră se simte mai mult din plastic în comparație cu cea fără fereastră, lipsindu-i senzația premium.

 

 

Au fost împărtășite experiențe ale utilizatorilor de către mulți cicliști, pe baza setului de vârf AX de 13 trepte testat pe biciclete. Iată un rezumat făcut de autor:

Design Vizual: 9/10 (Design ascuțit și dinamic, cu un șurub de aluminiu ușor și un braț de schimbător din fibră de carbon, foarte atrăgător.)

Manipulare: 10/10 (Stil american, receptiv și excelentă operație cu un deget, ca întotdeauna.)

Experiența de Schimbare: 9/10 (Deși tensiunea arcului este mare, lipsa unui sistem de amortizare înseamnă că nu poate oferi stabilitatea lanțului supremă în situații off-road.)

 

 

În plus, autorul deține și diverse versiuni ale schimbătoarelor de viteză A7 și A3. Pentru A7 și A5, multe sunt personalizate pentru producători și prezintă o gamă largă de combinații de culori. Cu toate acestea, există diferențe în materialele utilizate, inclusiv dacă corpul principal este din metal sau plastic de inginerie, dacă șuruburile sunt cromate sau din fontă și chiar diferențe în finisajul suprafeței, cum ar fi coacerea precisă sau colorarea prin injecție. Este esențial să acordați atenție acestor detalii atunci când faceți o achiziție.

Cât despre schimbătoarele de viteză A3 și A2, acestea vin în două rapoarte de tragere a cablului. Versiunea Shimano poate înlocui schimbătorul de viteză spate original în unele seturi de biciclete de munte Shimano cu 8 și 9 trepte de viteză de nivel scăzut, oferind o tensiune îmbunătățită și performanțe de tip umbra schimbătorului de viteză spate, ceea ce este destul de practic.

În domeniul ciclismului montan, L-Twoo a atins apogeul. Sperăm că producătorul va continua să investească în cercetare și dezvoltare pentru a crea produse mai inovatoare și avansate, în loc să se bazeze pe design-urile mai vechi.

Modelele de biciclete cu ghidon plat și pliabile

 

În timp ce L-Twoo categorisează separat seria F, special concepută pentru bicicletele pliabile și bicicletele cu ghidon plat, se păstrează logica modelului încorporat. L-Twoo combină schimbătoarele moștenite de pe bicicletele de munte cu schimbătoarele spate pentru bicicletele cu ghidon plat sau de pe șosea și cu schimbătoarele frontale pentru bicicletele pliabile sau cu prindere pe ghidon pentru a crea seria F. De ce o astfel de combinație? Aceasta se datorează cerințelor unice ale bicicletelor pliabile. Bicicletele pliabile folosesc în principal un sistem de acționare a cablului de tracțiune în jos pentru schimbătoarele frontale, cu mai puțin accent pe schimbătoarele de viteză. Pentru schimbătoarele spate, se folosesc adesea modele cu găleată scurtă pentru a preveni interferența cu solul atunci când se folosesc roți de diametru mic.

 

Deoarece volumul de producție al seriei F este relativ mic, prețurile de retail au tendința de a fi mai mari. Pentru a vă informa în tăcere, seturile de transmisii OEM pentru anumite modele de biciclete ale unor branduri internaționale sunt fabricate de L-Twoo. Acest lucru sugerează că producătorii internaționali încep să accepte schimbătoarele de viteză fabricate în China, ceea ce crește recunoașterea lor pe piață.

Modelele de biciclete de șosea

 

După cum s-a menționat mai devreme, L-Twoo are o prezență solidă pe piața transmisiilor pentru bicicletele de munte, în timp ce transmisiile pentru bicicletele de șosea dezvoltate independent au fost introduse relativ târziu. Cu doi ani în urmă, a fost o prezentare la un târg de biciclete, dar după o perioadă îndelungată de teste interne și feedback-ul cicliștilor, produsele au fost dezvăluite complet la Conferința Industriei Bicicletelor organizată de Asociația Bicicletelor din China la sfârșitul anului 2020. Suita completă a fost prezentată publicului. Având în vedere peisajul competitiv cu mai mulți producători internaționali de transmisii pentru biciclete de șosea bine cunoscuți, producătorii chinezi au întâmpinat provocări în dezvoltarea de produse noi din cauza barierelor de brevet existente. L-Twoo a reușit să creeze transmisii pentru bicicletele de șosea cu caracteristici unice după mult efort.

 

Transmisiile pentru bicicletele de șosea ale L-Twoo, cunoscute sub numele de seria R, corespund omologilor lor pentru bicicletele de munte. Limbajul de design pentru întreaga serie este consistent, categorizat în funcție de rapoartele de trepte. Există opțiuni pentru manete din fibră de carbon și aluminiu, cu puține diferențe în performanță între diferitele niveluri. În ceea ce privește design-ul, schimbătoarele de viteză pentru bicicletele de șosea ale L-Twoo au preluat inspirație de la Campagnolo (CP), oferind o priză confortabilă cu o ușoară adaptare a curbei pentru a se potrivi mai bine palmelor cicliștilor asiatici. De asemenea, curba și distanța levierului de frână oferă o senzație mai ergonomică, facilitând controlul. Aceste caracteristici se aliniază cu designul ergonomic renumit al CP și operațiunea prietenoasă pentru utilizator.

 

Toți producătorii importanți de transmisii pentru bicicletele de șosea au brevete pentru metodele lor de schimbare a treptelor. L-Twoo a abordat-o în mod unic, cu un levier mai mare pentru schimbarea treptelor aflat în spatele levierului de frână. Acesta oferă o designare externă, corespunzând cerințelor de forță manuală și fără a interfera cu operațiunea ghidonului. Schimbarea treptelor în jos se realizează printr-un mic buton degetar aflat pe partea interioară a schimbătorului, ușor de acționat cu degetul mare. Până acum, poate ați observat asemănarea cu designul Campagnolo. Cu toate acestea, în timp ce logica este similară cu cea a CP, implementarea și aspectul sunt diferite. În plus, caracteristica rapidă de schimbare în sus a CP nu este prezentă la schimbătoarele de viteză ale L-Twoo din cauza dimensiunii mai mici a butonului și a mecanismelor diferite.

 

Producătorul susține că schimbătorul de viteză spate pentru bicicletele de șosea este compatibil cu rapoartele de tragere ale cablului de la Shimano. Structural, este simplu și seamănă cu primele modele 11 trepte de viteză 5800/6800/9000 ale Shimano. Acest tip de schimbător de viteză spate este cunoscut pentru mișcarea inițială rapidă, schimbările rapide de trepte, construcția ușoară, dar pentru stabilitate modestă a lanțului și compatibilitate limitată cu casete foarte mari. L-Twoo probabil că a ales această cale de dezvoltare datorită acumulării mature de date, ciclurilor de dezvoltare mai scurte, riscurilor mai mici și ușurinței de producție în masă.

 

Schimbătorul de viteză frontal pentru bicicletele de șosea este mai promițător, disponibil în versiuni cu prindere pe șa și montare directă. Folosește un design cu braț extins pentru tragerea cablului, similar cu primele modele 11 trepte ale Shimano. Acest design este bine stabilit și funcționează bine, oferind o tracțiune ușoară și lină a cablului. Cu toate acestea, nu are o protecție interioară din nailon, o caracteristică găsită în ultimele modele R7/8/9000 ale transmisiilor pentru bicicletele de șosea Shimano. Shimano a actualizat și schimbătorul de viteză frontal pentru a avea un design cu oscilare laterală, făcându-l chiar mai ergonomic și prietenos pentru utilizator. Pentru a concura, L-Twoo va trebui să facă îmbunătățiri suplimentare.

 

L-Twoo oferă, de asemenea, un set de transmisii cu o singură lanțetă pentru bicicletele Gravel și off-road de șosea, o mișcare logică având în vedere că designul de acționare a cablului este compatibil cu rapoartele de tragere ale cablului de la Shimano. Principala diferență între acesta și schimbătorul de viteză spate pentru bicicletele de munte ale L-Twoo este modificarea traseului cablului și a punctelor de ancorare ale cablului pentru a obține o rată de tragere a cablului compatibilă cu Shimano. Integrarea și îmbunătățirea produselor deja dezvoltate și mature este o practică obișnuită între producători și le permite să se completeze reciproc în punctele lor forte.

 

Acesta încheie introducerea la transmisiile pentru bicicletele de șosea. Iată un rezumat bazat pe testarea autorului a celor mai recente seturi de transmisii RX/R9 cu 11 trepte de viteză disponibile pe piață:

Ultimul este schimbul electronic

Set Grup electronic pentru schimbător de viteză electronic eRX Disc Carbon 2*12s

Nr.: eRX Disc Carbon 2*12s

Greutate: total inclus: 1,3 kg

Culoare: Negru

 

 

Design de aparență: 9/10 (Atingerea designerului, finisajul complet negru cu accente elegante și dinamice.)

Simț tactil: 8,5/10 (Ergonomie îmbunătățită pentru o potrivire mai bună cu mâinile asiatice, deși butonul de schimbare în sus se simte ușor rigid.)

Experiența de schimbare a treptelor: 8/10 (Structură tradițională pentru schimbătorul de viteză spate de șosea, cu tensiune îmbunătățită pentru schimbări precise. Atât schimbarea treptelor în sus, cât și în jos sunt mai puțin predispuse la căderi ale lanțului, dar lipsesc tehnologiile noi.)

Unde sunt deducerile? Cu toate că aspectul este destul de atractiv, există loc pentru îmbunătățiri în detalii. Folosirea șuruburilor standard de micro-ajustare cu cruce și a șuruburilor de oțel cromat în seriile de top poate fi văzută ca o compromisare a costurilor. Ar fi și mai bine dacă acestea ar fi înlocuite cu șuruburi de oțel inoxidabil sau, mai bine, cu șuruburi de aluminiu negre. Deși logica schimbării treptelor este simplă, arcurile interne ale levierului și rotofoanele sunt puțin rigide. În special, butonul mic pentru schimbarea în sus necesită mai multă forță pentru a fi acționat.

Producătorii proactivi ascultă feedback-ul consumatorilor și lucrează pentru a-și îmbunătăți produsele.

În concluzie, există loc pentru îmbunătățiri la schimbătoarele de viteză L-Twoo. Cu toate că aspectul lor este atractiv, este necesară atenție la detalii. Folosirea șuruburilor standard de micro-ajustare cu cruce și a șuruburilor de oțel cromat în modelele de top ar putea fi îmbunătățită cu șuruburi de oțel inoxidabil sau chiar cu șuruburi de aluminiu negre pentru o calitate superioară. În timp ce logica schimbării treptelor este simplă, arcurile interne ale levierului și rotofoanele sunt puțin rigide, în special butonul mic pentru schimbarea în sus necesitând mai multă forță pentru a fi acționat.

Producătorii cu viziune de viitor ascultă feedback-ul consumatorilor și lucrează pentru a-și îmbunătăți produsele.

Înapoi la blog